tv1Știm că lumea de azi suferă de problema degradării mediului. Unele  probleme sunt la nivel global, în timp ce unele sunt la nivel regional. La nivel global, problemele sunt: încălzirea globală, epuizarea stratului de ozon în stratosfera, ploaia acidă, defrișările, pierderea biodiversității etc. Pe de altă parte, problemele la nivel regional includ: eroziunea solului, poluarea solului, epuizarea apelor subterane, poluarea apei, poluarea cu deșeuri solide, poluarea sonoră etc. Toate aceste probleme sunt rezultatul activităților umane. Orice lucru greșit a fost făcut în ceea ce privește necesitățile de mediu trebuie corectat. Pentru a proteja și gestiona mediul, este esențial să existe un sistem de educație ecologică solidă.

Educația pentru mediu sau educația ecologică cum mai este numită de unii cercetători are importante valențe formative în dezvoltarea intelectuală, morală și fizică a elevilor fiind o practică interactivă de învățare care dezvoltă imaginația și deblochează creativitatea. Atunci când  este integrată în curriculum, elevii sunt mai entuziasmați și implicați în învățare fiind încurajați să studieze, să investigheze cum și de ce se întâmplă lucrurile și să ia propriile decizii cu privire la problemele complexe de mediu. Prin dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor de gândire critică și creativă ,educația ecologică contribuie la creșterea unei noi generații care poate fi factorul de decizie în ceea ce privește problemele de mediu cu care societatea actuală se confruntă.
Elevii  trebuie să înțeleagă modul în care deciziile și acțiunile lor afectează mediul, iar prin abordarea subiectelor legate de educația ecologică profesorii dezvoltă elevilor abilitățile necesare pentru abordarea problemelor complexe, precum și modalitățile prin care putem lua măsuri pentru a menține mediul înconjurător sănătos și durabil pentru viitor.
Pentru ai face pe tineri să iubească natura, în școala noastră  s-au desfășurat o serie de activități. „Ziua mondiale a apei„  a fost marcată de elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Tudor Vladimirescu Pitești,  prin realizare de desene, referate, prezentări ppt, colaje etc., ce a avut ca principal subiect importanța modului  de utilizare a apei. În anii trecuți ,elevii mergeau în vizită la Stația de epurare a apei Pitești, unde le erau explicate procesele de curățare prin care trece apa menajeră. Anul acesta  am marcat și Majoratul lui Piky, mascota Programului educațional Piky – program derulat de Apa Canal 2000. În cadrul acestui program, elevii au fost implicați în realizarea de compuneri, desene pe hârtie, fotografii, videoclipuri prin care elevii să conștientizeze importanța apei, să utilizeze rațional apa și să respecte natura.
De 1 iunie2021 elevii și profesorii Școlii Tudor Vladimirescu Pitești, au plantat flori în curtea școlii și au mers cu mic cu mare, într-o acțiunea de ecologizare în cartier.
Educația pentru mediul înconjurător conectează  elevii la lumea din jurul lor, învățând despre medii naturale, sporind gradul de conștientizare a problemelor care afectează mediul de care noi toți depindem, precum și acțiunile pe care le putem desfășura pentru a-l îmbunătăți și susține.  Prin orele de dirigenție, consiliere si orientare putem insufla elevilor dragostea pentru natura, să-i învățăm să utilizeze rațional resursele și să le reamintim,  că o persoană care rămâne apropiată de natură este mai sănătoasă.

Profesor, IONESCU FLORICA
Profesor, NECULA ROXANA
Școala „Tudor Vladimirescu” Pitești
(Postat iunie 2021)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top