01Când alegeţi şcoala sau grădiniţa încercaţi să nu vă lăsaţi influenţaţi de zvonurile şi bârfele „din cartier”. Cele mai corecte informaţii se obţin direct de la sursă. Totodată, nu mergeţi pe ideea împărtăşită, din păcate, de mulţi părinţi, că nu contează mediul, că nu contează unde, copilul bun tot învaţă.

Ce anume trebuie să urmăriţi? Începeţi cu exteriorul: o împrejmuire bună, o curte curată, ferestre şi uşi în stare bună. De ce? Explicaţia e simplă: un gard căzut cu poţiuni lipsă arată că aici intră şi iese cine vrea, deci un deficit de securitate pentru elevi, o curte curată poate să indice grija pentru sănătatea copiilor, ca şi promptitudinea gospodarilor şcolii în rezolvarea problemelor administrative; ferestrele şi uşile bine întreţinute funcţionale, fără geamuri sparte arată  că se asigură respectarea unor reguli de comportament civilizat. Nu în ultimul rând, o şcoală care arată bine indică şi preocuparea aleşilor locali pentru educaţie.
Intrând în şcoală, puteţi afla o parte din informaţiile dorite citind la avizierul şcolii, oferta educaţională, proiectele în derulare, viziunea şi misiunea şcolii, regulamentul intern de funcţionare, actul de înfiinţare al instituţiei, avizul sanitar şi avizul P.S.I.( toate în mod obligatoriu afişate la loc vizibil). Aruncaţi, apoi, si o privire prin şcoală. Este ideal să găsiţi clase spaţioase, zugrăvite în culori vesele, cu mobilier îngrijit şi potrivit vârstei celor care învaţă acolo, grupuri sanitare igienizate, laboratoare cu material didactic atractiv, cabinet medical,cabinet de consiliere psihopedagogică.  
Multe informaţii puteţi obţine discutând cu directorul, secretarul şcolii sau cu persoanele responsabile cu relaţiile publice. Îi puteţi întreba în câte schimburi se învaţă, despre încadrarea profesorilor, învăţătorilor, educatoarelor,dacă se asigură continuitatea la clasă, dacă  lucrează diferenţiat, dacă folosesc material didactic modern, dacă respectă orarul, dacă asigură notarea ritmică, dacă există preocupare pentru progresul fiecărui elev în parte, despre asigurarea securităţii elevilor în timpul programului, despre rezultatele la olimpiade şi la concursuri.
Puteţi afla dacă se oferă programe extracurriculare, ori dacă şcoala oferă ceva special, care răspunde nevoilor copilului dumneavoastră -semi-internat, şcoală după şcoală, un anume sport, dans, limbi străine,etc. Nu uitaţi să întrebaţi despre modul cum se asigură legătura cu părinţii. Participaţi la acţiuni de genul ˝Ziua porţilor deschise˝.
Școlarizarea într-o unitate şcolară (inclusiv grădiniţă) neautorizată este ilegală şi nu se poate finaliza cu acte de studii sau de calificare recunoscute pe teritoriul ţării.
Dacă ai înscris copilul la grădiniţă nu aştepta ˝ziua˝ pentru a-l familiariza cu locul,plimbaţi-vă cu copilul prin zonă şi arătaţi-i curtea, sălile de clasă.
Pregăteşte-l psihologic. Vorbeşte-i despre grădiniţă cu mult timp înainte. Explică-i de ce trebuie să meargă la grădiniţă vei avea prieteni de joacă, jucării, vei desena şi vei dansa împreună cu copiii).
In prima zi de grădiniţă rezervaţi-vă mai mult timp dimineaţa pentru trezirea şi echiparea copilului pentru grădiniţă. Faceţi din această zi o sărbătoare. Nu uitaţi aparatul foto sau camera de filmat.

Profesor înv. primar Ciobanu Claudia Mihaela
Şcoala Gimnazială ˝Gabriel Marinescu˝ Tigveni
(Postat mai 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top