În toamna anului 2023 a fost lansat cel mai recent proiect Erasmus + câștigat de către Liceul Tehnologic Dacia Pitești, proiectul  intitulat „Strategii de intervenție asupra deficitului de atenție la elevi”, Nr.  2023-1-RO01-KA122-SCH000127978, sau, mai pe scurt, DasiA. În cadrul acestui proiect, doamnele profesoare Mihai Cristina Elena, Răducanu Daniela și Moisescu Maria Cristina de la Liceul Tehnologic Dacia Pitești au participat la cursul de formare „Soft Skills and Emotional Intelligence for teachers and education staff”, la  Palermo, perioadă în care au intrat în contact cu strategii didactice interactive de abordare a elevilor cu deficit de atenție.  Ediția cursului „Soft Skills and Emotional Intelligence pentru profesori și personalul din educație” a avut loc la Palermo în perioada 21/01/2024 - 27/01/2024. Participanții au venit din diferite părți ale Europei, cu Jacqueline de la Keizer Karel College din Olanda; Chantel, Laurina și Maria Regina de la Agrupamento de Escolas de Canelas din Portugalia.
Odată întoarse acasă, doamnele profesoare vor organiza workshopuri și sesiuni de informare prin care cunoștințele nou însușite vor fi valorizate prin diseminarea lor intregului colectiv de cadre didactice din școală. 
Timp de 7 zile, profesorii au participat la sesiuni de formare interactive, în care accentul a fost pus pe abilități precum inteligența emoțională și empatia, munca în echipă, gestionarea conflictelor și a stresului sunt cruciale în interiorul și în afara sălii de clasă.  Printr-o varietate de activități teoretice și practice, participanții noștri au dobândit mai multe instrumente și metode pentru a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare. Inteligența emoțională indică capacitatea de a identifica emoțiile noastre și ale celorlalți, fiind conștienți de noi înșine și de împrejurimile noastre. O altă abilitate analizată în această parte a fost empatia. Participanții au avut ocazia să învețe mai multe despre empatie, autocontrol, automotivare și construirea unei conexiuni printr-o 
serie de activități practice.
Cursul a evidențiat, totodată, importanța Leadership-ului. Un profesor bun este și un bun lider în clasă, deoarece trebuie să-și motiveze și să-și ghideze elevii pentru a atinge un obiectiv specific. Cursanții și-au concentrat atenția asupra altei abilități, și anume diferitele stiluri de comunicare, care sunt agresive, pasive, pasiv-agresive și asertive.
Pentru a-și examina și dezvolta abilitățile de comunicare, participanții au pregătit și un exercițiu de vorbire în public. Ei au pregătit un scurt discurs pe care să îl susțină în fața clasei, exersând abilitățile pe care le-au învățat.
În ultima parte a cursului s-a abordat subiectul: managementul conflictelor și stresului. Lucrul cu oamenii poate fi o provocare uneori și nu știm întotdeauna cum să rezolvăm unele conflicte. Din acest motiv, participanții și-au împărtășit propriile experiențe, realizând că acestea sunt situații comune și că conflictul nu trebuie să transmită neapărat un rezultat negativ, ci poate fi o șansă de creștere și dezvoltare. A fost o săptămână emoționantă, în care s-au bucurat atât de ceea ce au învățat, cât și de activitățile culturale planificate, sporind legaturile dintre participanții din cele 3 țări.
Cursul s-a încheiat cu festivitatea în care profesorilor li s-au înmânat certificate care atestă participarea și absolvirea cursului „Soft Skills and Emotional Intelligence for teachers and education staff” .
Informațiile dobândite vor fi diseminate în cadrul comisiilor metodice din școală, prin susținerea de workshopuri pentru colegii noștri, prin crearea unui ghid, dar și la nivelul comunitățatii.
 
Prof. Daniela-Geta Răducanu
Prof. Cristina Elena Mihai
Prof. Maria Cristina Moisescu

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top