Proiectul REFORM abordează dezvoltarea cunoștințelor profesionale și abilităților educatorilor, pentru a îmbunătăți oportunitățile educaționale și de angajare ale elevilor, prin creșterea motivației și a dorinței de a se dezvolta personal. De-a lungul proiectului de doi ani, partenerii, din șapte organizații și șase țări diferite, vor testa, adapta și implementa practici inovatoare care le vor oferi educatorilor abilitățile de care au nevoie în activitatea lor de consiliere de carieră, implementând o serie de training-uri și de activități pentru a-și dezvolta aceste calități.
Training profesori și educatori
Între 10 si 14 februarie 2020, Școala Secundară „Jose Estevao” a găzduit trainingul internațional al proiectului REFORM în Aveiro, Portugalia. La training au participat 28 de experți în domeniul educației, consilieri, educatori și profesori, de la nivelul primar și până la liceu.
Trainingul s-a bazat pe învățare față în față, schimb de practici și de tehnici de predare, precum și pe susținere reciprocă. Participanții au dobândit abilități noi, competențe și cunoștințe și au făcut schimb de bune practici de predare, cu scopul de a-și îmbunătăți competențele în ceea ce privește consilierea în carieră.
Scopul principal al întâlnirii a fost acela de a-i învăța pe participanți să folosească „Metodologia de învățare integrată pentru consiliere în carieră a proiectului REFORM (CC-BOX)” și de a-i familiariza cu aceasta, prin pregătirea unor sesiuni de training, individuale și colective, adresate elevilor cu vârsta cuprinsă într-una dintre cele trei categorii: 12-14 ani, 14-16 ani și 16-18 ani. Luând în considerare aceste intervale diferite de vârstă, a devenit clar faptul că este necesară o abordare diferită, potrivită pentru fiecare dintre cele trei intervale de vârstă, în funcție de abilitățile și nevoile cognitive, emoționale, psihologice și sociale ale tinerilor.
În plus, procesul de autocunoaștere a fost recunoscut ca fiind punctul de plecare al intervenției în consiliere, precum și principalul aspect pe care trebuie să fie concentrată atenția în perioada adolescenței, împreună cu educația pentru valori. Acesta este motivul pentru care profesorii, consultanții și părinții ar trebui să colaboreze și să lucreze în echipă.
Trainingul a ajutat participanții să înțeleagă că abordarea cea mai utilă și eficientă în ceea ce privește consilierea în carieră este aceea de a combina activitățile practice cu cele teoretice.
Ce urmează?
În lunile următoare, metodologia va fi testată de profesorii din toate țările partenere.
În septembrie 2020, partenerii din proiectul REFORM se vor întâlni în Pitești (România) pentru a discuta despre rezultatele trainingului practicienilor din educație și pentru a oferi feedback pentru Metodologia testată. În final, întâlnirea va fi o ocazie potrivită pentru coordonatori de a organiza evenimente naționale de diseminare finală.
În ciuda evenimentelor actuale care ne-au schimbat dramatic viața de zi-cu-zi, echipa REFORM va continua să-ți desfășoare activitatea pentru a atinge obiectivele proiectului.
Rămâi conectat!
Urmărește-ne pe: https://www.facebook.com/REFORMErasmus/ și împărtășește cu noi practicile tale cele mai bune!
Pentru a afla mai multe despre CC-BOX și pentru a primi o copie a produsului nostru final, contactează-ne pe emailul nostru: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. și Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Inspectori școlari, prof. Biculescu Florina, prof. Stănică Liliana, prof. Teodorescu Simona.
(Postat aprilie 2020)