floare de colt 1„Toamna se numără bobocii” sau mai bine zis „toamna se numără premiile” la Grădinița cu Program Prelungit „Floare de Colț” Pitești.
Inițiat de Centrul Step by Step pentru Educație si Dezvoltare Profesională, în parteneriat cu Lidl Romania, proiectul „Grădina din clasa mea” a oferit posibilitatea ca educatoarele și preșcolarii de la „Floare de Colț” să dovedească încă o dată că atunci când faci totul cu seriozitate și implicare maximă rezultatele nu întârzie să apară, drept răsplată fiind premiul câștigat în competiția din acest proiect. De menționat că unitatea de învățământ argeșeană a fost printre fruntașele în cadrul acestui proiect național.

Scopul acestui proiect a fost oferirea unui cadru integrat de învățare în rețeaua publică din învățământul preșcolar și primar, inclusiv în rețeaua Step by Step, prin intermediul grădinăritului/îngrijirii plantelor, în care copiii au învățat despre plante: procesele, ciclurile de creștere, dar și rolul lor.
Cu ajutorul proiectului „Grădina din clasa mea” copiii și-au putut dezvolta o serie de deprinderi utile în viață, precum luarea deciziilor, elaborarea unui plan de acțiune, urmărirea unui scop, colaborarea, responsabilitatea, managementul resurselor naturale, deprinderi antreprenoriale etc., dar mai ales grija față de mediu, prin înțelegerea, respectarea și conștientizarea importanței naturii în viețile noastre. Prin intermediul acestui proiect disciplinele școlare au fost aplicate interactiv și integrat, prin experiențe practice.
De asemenea, copiii au învățat despre hrană, nutriție și sănătate. Cu sprijinul doamnelor educatoare și participarea părinților, ca facilitatori ai învățării, copiii au învățat în sala de grupă și acasă cum cresc legumele, fructele, ierburile comestibile, au învățat să le recunoască pe cele potrivite climei noastre.
Proiectul “Grădina din clasa mea” a avut și un rol social, deoarece prin intermediul lui s-au construit comunități de învățare. Astfel copiii au lucrat în echipă, au experimentat anumite roluri (de exemplu, să fie responsabili pe rând cu udatul, beneficiul final fiind comun). Grădinărind, copiii au învățat să aibă răbdare, văzând cu ochii lor cum dintr-o sămânță se obține, de exemplu, o roșie pe care o pot mânca.
„Copiii au învățat prin acțiune și din exemplele celor din jur. De aceea, prin astfel de proiecte, dorim să construim experiențe în grădiniță care să continue și în viața de familie care să le dezvolte deprinderi pentru o viață de adulți educați, sănătoși și echilibrați”, ne-a declarat Teodor Minciună, directorul Grădiniței cu Program Prelungit „Floare de Colț” Pitești.

(Postat octombrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top