scoala de excelenta 3Fiecare părinte dorește pentru copilul său profesorul ideal: prietenos, cu tact pedagogic și cu puteri miraculoase, cu ajutorul cărora să introducă elevul în lumea de basm a disciplinei de studiu. De câțiva ani trec pragul școlii noastre profesori care tind să facă din profesia de dascăl o reală misiune nobilă de explorare a necunoscutelor științifice, de modelare a personalității și comportamentului, și de structurare a  comunității școlare, potrivit principiului ortodoxiei, care stă la baza educației de aici.

Și în acest an, în școala noastră, ziua de 5 octombrie – Ziua Mondială a Educației a fost rezervată unor manifestări de apreciere a dascălilor, prin sesiuni de comunicare, mese rotunde, creații și recitaluri, desfășurate de către toți copiii școlii. Fiecare clasă a încercat să realizeze cel mai amplu mesaj de prețuire pentru profesori: fie un colaj de poezii, fie compuneri tematice ori postere și afișe pe tema educației, care au lăsat să se întrevadă competențele ce se descoperă elevilor prin acronimul EDUCAȚIE: eficacitate, demnitate, ucenicie, creativitate, aplicații, tehnologie, inovație, eficiență.
Tot cu ocazia Zilei Mondiale a Educației școala noastră a început un demers nou de sprijinire a elevilor în dezvoltarea lor școlară și personală, precum abordarea curriculară din perspectivă transdisciplinară. În prezența elevilor și a părinților, într-o sesiune de dezbatere deschisă, fiecare profesor a prezentat unul, două sau trei inițiative de lucru prin proiecte transdisciplinare, pentru întreg parcursul anului școlar 2019-2020. Astfel s-au prezentat peste 30 de proiecte transdisciplinare la care vor lucra elevii școlii. Fiecare elev va lucra la un proiect împreună cu profesorul său, alegând din lista de proiecte. Optăm astfel pentru o deschidere a școlii spre nou, spre inovație, dar mai ales spre corelarea dimensiunii educative din România la cea propusă prin directivele Uniunii Europene. Iar pentru că pe 5 octombrie sărbătorim și dreptul la educație al copilului, la nivel mondial, care presupune dreptul copilului la un profesor calificat, continuu actualizat la cercetările din educație, considerăm că prin acest demers deschidem elevilor școlii noastre noi perspective în practica vieții,  prin educație, care răspund cât mai concret și mai amplu manifestării drepturilor lor complexe la educație. Și, totodată menținem tendința școlii noastre de a promova un sistem de educație performant, continuu conectat la nou, la nevoile educabililor și la cerințele societății actuale. Răspundem astfel și standardului intern de calitate propus la nivelul instituției noastre de învățământ: Bucuria întâlnirii școlare, care înțelege performanța ca transformare a copilului obișnuit venit în școala noastră într-unul excepțional, implicat în propria formare de personalitate, prin stimularea stimei de sine, datorată accesului la manifestare școlară și instituțională și accesibilizării informației disciplinare, potrivit nevoilor și potențialului său de învățare.
Școala noastră oferă șanse egale de învățare tuturor elevilor care optează să studieze aici, fără a face selecții de vreun fel sau a-i împărți în clase paralele mai bune sau mai slabe. Accesul la educația de calitate este deschis tuturor copiilor, fiecare dintre elevi având un parcurs școlar și personal particularizat, bazat pe propria analiză psiho-aptitudinală. Conectarea fiecărui profesor la calitatea superioară a educației începe și se termină cu nevoia fiecărui elev în parte, observat atent la orele de curs sau la activitățile extracurriculare și extrașcolare, implementând structuri didactice și pedagogice particularizate.
Este o bucurie să observi că se poate face educație într-un mod particularizat, cu profesori dispuși și cu dragoste pentru elevi și pentru munca lor.
Director, prof. dr. Mirela Vasilica Oanea
(Postat octombrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top