raza de soareÎn perioada octombrie 2019-iunie 20120, Grădinița cu Program Prelungit „Rază de Soare” Pitești, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Argeș, Grădinița cu Program Normal Nr. 9 Pitești și Grădinița cu Program Normal „Campionii” Mioveni derulează proiectul educativ județean „Grădiniţa - universul meu”. Coordonatori: prof. Toma Georgeta - inspector şcolar Educaţie timpurie IŞJ Argeş, prof. Bogdan Ştefania Mihaela, prof. Ciobanu Ioana Alina, prof. Iordan Nicoleta.

Argument    
Parteneriatul educaţional urmăreşte transformarea reală a copiilor în actori principali ai demersului educaţional, urmărindu-se atingerea unor obiective de natură formală, informală, socio-comportamentală.
Colaborarea dintre copiii diferitelor grădiniţe/şcoli este o activitate organizată, susţinută, conştientă, direcţionată spre problemele educative ale tinerei generaţii. Aceste activităţi întregesc activitatea educativă, aducând un surplus informaţional copiilor şi completând condiţiile concrete ale educaţiei acestora. Astfel, experienţa de învăţare non-formală şi informală întregeşte şi lărgeşte experienţa de învăţare formală.
Copiii devin capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc şi să o transforme, să se cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje, exprimându-şi gândurile şi sentimentele fie prin comunicare verbală, utilizând un limbaj bogat şi nuanţat, fie prin creaţie plastică. Ilustrând realităţile vieţii lor cotidiene, activităţile specifice şcolii, familiei şi comunităţii din care fac parte, variatele forme de exprimare ale copiilor dobândesc atât rol formator, cât şi informator.
Bazându-ne pe aceste coordonate, ne-am propus derularea unui proiect educativ, centrat pe o varietate de teme atractive.

Scopul proiectului
# promovarea dialogului şi a comunicării între preşcolarii proveniţi din medii diferite (urban – rural);
# dezvoltarea cooperării şi a colaborării între cadre didactice din unităţi diferite.
Obiectivele proiectului
a) privind copiii:
# să se realizeze o intercunoaştere a lor prin intermediul produselor activităţilor desfăşurate de fiecare grupă de copii în parte;
# să se găsească modalităţi variate de exprimare a gândurilor şi sentimentelor privitoare la anumite teme de interes comun (creaţii plastice şi de abilităţi);
# să se desfăşoare activităţi educative în comun, la fiecare dintre unităţile implicate în proiect;
# să fie atraşi şi implicaţi şi alţi factori educativi pentru buna desfăşurare a activităţilor;
# să se motiveze copiii, prin stimulente atractive şi imediate, pentru a participa la concursuri/ întreceri cu tematică variată;
b) privind părinţii:
# să conştientizeze cu privire la rolul lor în dezvoltarea şi educaţia propriilor copii;
# să crească implicarea părinţilor în activitatea grădinitei, a şcolii;
c) privind cadrele didactice implicate
# să se familiarizeze cu metode noi de stimulare a interesului copiilor pentru învăţătură şi educaţie;
# să-şi formeze o atitudine pozitivă faţă de metoda proiectelor, ca metodă de lucru în sprijinul unui învăţământ de calitate, performant.

Grup ţintă
- copiii din învăţământul preşcolar din mai multe unităţi de învăţământ din judeţ;
- cadre didactice dornice de a lucra cu copiii teme îndrăgite şi iubite de aceştia.

Beneficiari
# direcţi: copii, părinţi, cadre didactice
# indirecţi: comunitatea locală

Calendarul activităţilor
# Octombrie 2019- „Grădiniţa - universul meu”– lansarea proiectului.
# Noiembrie 2019 - „Pe cărările Toamnei”- expoziţie de desene, picturi.
# Decembrie 2019 - „Să fim mai buni Sărbători”-   „De Crăciun, fii mai bun!”, acţiuni de binefacere
# Ianuarie - Februarie 2020 - „Eminescu şi Creangă - o frumoasă prietenie”- activităţi în parteneriat cu biblioteca.
# Martie - Aprilie 2020 - „Primăvară dragă, bine ai venit!” – concurs judeţean cu participare directă.
# Mai 2020 - „Suntem copii europeni”!- desene, picturi, colaje cu tema „Ziua Europei”.
# Iunie 2020 - „Copilăria, o lume minunată!”- simpozion judeţean cu participare directă.

Rezultate scontate
# Dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi împărtăşirea experienţei pozitive între cadre didactice şi între colectivele de copii pe care îi îndrumă ;
# Realizarea unor expoziţii cu lucrări realizate;
# Implicarea activă a cadrelor didactice şi a copiilor în activităţile desfăşurate în cadrul proiectului;
# Cultivarea disponibilităţilor practice ale copiilor prin activităţi extracurriculare;
# Stimularea potenţialului artistic-creativ al copiilor.

(Postat octombrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top