tudor vladimirescu mobilitateTimp de o săptămână, în perioada 21-25 octombrie 2019, școala noastră a găzduit activitățile celei de-a patra mobilitățI a proiectului Erasmus + „Social Media- Natural Learning Environment”, nr. 2018-1-IT02-KA229-048268_4, având ca tema „Utilizarea excesivă a mediilor de socializare”.

Cei 41 de invitați, din Italia, Polonia, Bulgaria și Turcia, au fost întâmpinați în mod tradițional, cu pâine și sare, cei mai mulți dintre ei neștiind acest obicei românesc și fiind curioși să afle semnificația lui. După vizita în școală, am prezenatat  spectacolul de bun venit susținut de elevii școlii înscriși în cluburile de hobby: ansamblul coral, clubul de dans, clubul de teatru și clubul de lectură. Spre încântarea participanților, ansamblul coral „Dorulețul” a intonat imnul proiectului în limba ficărei țări participantă la proiect.
Activitățile care au urmat au fost concepute în ideea de cunoaștere și intercunoaștere. Elevii au participat la jocuri de „spargere a gheții”, la activități comune în cadrul cluburilor de hobby, la o lecție interactivă de limba engleză, în care jocul didactic tradițional s-a îmbinat cu utiliazarea aplicației Kahoot. Ziua s-a încheiat spectaculos cu o oră de Just Dance.
Pentru a cunoaște cultura muzicală a fiecărei țări, proiectul a prevăzut ca "Ziua Internațională a Muzicii" să fie sărbătorită împreună în cadrul întâlnirii din România. În cea de-a doua zi, am cunoscut muzicieni de renume din fiecare țară, după care am participat la concertul educativ prezentat de Filarmonica Pitești. După masă, participanții au putut vizita Primăria Pitești și s-au întâlnit cu  domnul viceprimar Marian Zidaru. Am încheiat ziua în orașul străvechii capitale a Țării Românești, la Curtea de Argeș, prilej de cunoaștere a istoriei noastre, dar și a legendei legate de construirea uneia dintre cele mai spectaculoase mănăstiri, Mănăstirea Argeșului.
Într-un impresionant cadru autumnal, la Coșești, la renumita „Stână a lui Mitu”, partenerii noștri au putut cunoaște tradiții și meșteșuguri populare românești, s-au plimbat cu trăsura trasă de cai, s-au întrecut în aruncarea săgeților și au savurat preparate culinare specifice zonei.
Având în vedere faptul că în cel de-al doilea an al proiectului ne vom concentra pe utilizarea mediilor sociale în scopuri educaționale, am propus partenerilor noștri o activitate pe grupe, în cadrul cărei au foast create, de către elevi, microbloguri cu teme diferite: produse culinare tradiționale, cultură și civilizație, tradiții și obiceiuri, destinații turistice. Astfel, elevii vor avea posibilitatea de a comunica, de a avea informații utile despre fiecare dintre cele cinci țări participante la proiect, vor putea să-și exerseze abilitățile lingvistice de comunicare în limba engleză, precum și pe cele digitale.
În cea de-a patra zi a proiectului, i-am condus pe invitații nostri într-o incursiune în capitala țării. Am pornit de la Palatul Parlamentului, unde elevii și profesorii au participat împreună la o lecția de democrație. A urmat vizita la  Muzeul de Științe ale Naturii " Grigore Antipa". După prânz, participanții au fost impresionați de frumusețea parcului Herestrău, unde au putut vedea Ansamblul monumental "Părinții Europei Unite". La sfârșitul călătoriei, au putut admira măreția Palatului Brâncovenesc de la Mogoșoaia și au aflat despre sacrificial domnitorul roman pentru apărarea creștinismului.
Vineri, 25 octombrie, întâlnirea din România a ajuns la final. Activitățile ultimei zile au început cu vizitarea Structurii Nr. 2 și prezentarea celui de-al treilea număr al revistei "Alternatives". A urmat schimbul de cadouri, după care am participat cu toții la sărbătoarea bogăției, a cântecului și dansului popular: "Târgul de toamnă". Seara s-a încheiat la Topoloveni, la "Focul lui Sumedru"- o adevărată încântare pentru toți cei prezenți. Emoționați, ne-am despărțit de prietenii noștri, care ne-au declarat că a fost o saptămână de neuitat.
De asemenea, aprecierile exprimate de profesorii coordonatori în spațiul virtual ne întăresc convingerea că săptămâna petrecută în România a fost o săptămână în care elevii au primit informații variate legate de spațiul, cultura și civilizația românească, au legat prietenii, au înțeles că este important să diminueze și să îmbine timpul petrecut în mediile de socializare cu activitățile petrecute în natură, în cadrul cluburilor de hobby.

Coordonator proiect, prof. Sima Camelia-Zoica
Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Pitești
(Postat octombrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top