dacia erasmusÎn perioada 09 - 13.05.2022 a avut loc cea de-a doua mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus +„The citizen of future facing climate change”, având număr de referință Project  2020-1-RO01-KA229-080194_1, proiect care sub coordonarea României a reușit să atragă scoli partenere din Turcia, Portugalia, Lituania, Bulgaria și Italia.
Principalul scop al proiectului este formarea în rândul elevilor a  unor atitudini responsabile vizavi de problemele de mediu și schimbările climatice cu efecte devastatoare asupra existenței însăși.

Gazdele au fost partenerii de la Liceul de Științe Sociale „Vali Muamer” din Istanbul, iar tema mobilității a fost dezvoltarea competențelor jurnalistice, de la modalități de investigație a schimbărilor climatice, la redactarea unor texte jurnalistice, crearea de ziare tematice sau filmarea de spoturi de conștientizare.
Programul bogat a fost presărat cu activități culturale și vizite tematice, rezultatul fiind un schimb de experiență la un înalt nivel de profesionalism, un exemplu de organizare eficientă.  Echipa din România a fost alcătuită din 6 elevi selectați conform criteriilor din proiect, însoțiți de dna profesor de informatică Iuliana Ioniță, coordonatorul proiectului, dna consilier școlar Anca Măcăneață, directorul adjunct al Liceului și dna profesor Angelica Soare, profesor de limba engleză și limba și literatura română.
După primirea oficială la liceul din Istanbul, prima zi a debutat cu prezentările fiecărei țări partenere despre școala de proveniență, rezultatele obținute în proiect până în acest moment precum și o prezentare despre țara gazdă. După pauza de prânz, a avut loc primul atelier de inițiere în Canva. Împărțiți în 5 grupe transnaționale, elevii au făcut cercetări în legătură cu principalele efecte ale schimbărilor climatice, iar informațiile au fost integrate într-un ziar redactat în aplicația Canva.
A doua zi a venit cu o nouă provocare. Elevii au experimentat realitatea virtuală cu ajutorul ochelarilor VR realizând scenarii după tiparele climatice cu ajutorul aplicației CoSpacesEdu. Pe această platformă, profesorul coordonator din Turcia a creat o clasă virtuală cu toți elevii participanți și au fost împărțiți pe grupe, fiecare grupă având o temă și materiale informative pentru realizarea respectivei teme. În a doua parte a zilei au continuat cercetările și articolele pentru ziarele pe platforma Canva de design grafic unde se pot crea prezentări, postere, documente și conținut vizual pentru rețele sociale
Miercuri, elevii au avut parte de o sesiune de formare în tainele fotografiei de natură, realizată de un fotograf profesionist. Ei au învățat cum sa surprindă cele mai frumoase unghiuri ale unui peisaj, informații utile la realizarea albumului foto al proiectului „Nature inspires us”. Ulterior, grupul s-a deplasat la cea mai faimoasă universitate din Turcia, Bosfor University, la Centrul de Cercetări Climatice, unde au participat la o conferință pe tema efectelor dezastruoase ale schimbărilor  climatice.
Seara, ne-a așteptat o surpriză plăcută, am primit invitație la piesa de teatru „Hamlet” în interpretarea magistrală în limba engleza a elevilor liceului gazdă.
Joi a fost o zi dedicată culturii – oaspeții s-au bucurat de vizitarea centrului istoric al Istanbulului cu principalele atracții și o pitorească croazieră pe Bosfor, un minunat prilej de descoperire a istoriei, culturii, religiei, mentalității și modului de viață din țara gazdă.
Vineri elevii au fost inițiați să lucreze pe platforma educațională Flipgrid, pe telefonul mobil, care permite postarea mesajelor video cu un anumit mesaj. Elevii au format grupe mixte și într-un cadru natural -  o rezervație naturală de lângă Istanbul au filmat spoturi de conștientizare asupra schimbărilor climatice cu care ne confruntăm și a pericolului major pentru existență dacă nu luăm măsuri. Cina festivă a reprezentat cadrul perfect pentru ceremonia de înmânare a certificatelor .
Fiecare rămas-bun ne provoacă tristețe, dar suntem mândri de rezultate. Elevii au descoperit lucruri și locuri  noi, au învățat să lucreze în echipă, au exersat limba engleză, au legat prietenii , astfel că așteptăm cu nerăbdare următoarea experiență Erasmus +.
La întoarcerea în țară au fost organizate workshop-uri de diseminare și exploatare a rezultatelor la care au participat elevi și profesori. Ulterior, elevii participanți la mobilitatea din Turcia au creat noi materiale pe platformele educaționale Flipgrid și CoSpacesEdu și cu rezultate obșțnute au participat la Olimpiada InfoEducație, etapa județeană unde toți au primit mențiuni.
Rezultatele tangibile obținute în urma derulării activităților desfășurate in Turcia vor constitui resurse educaționale deschise care for fi postate pe site-ul liceului: https://liceuldaciapitesti.ro/proiecte-europene/, pe blogul proiectului: https://erasmuscoffee2020.webnode.page/?fbclid=IwAR1LDhv9HYywRHMhy5ui_0v8zS9SojxhmhVWqj5sRZGED19NJ0WYxauzzVk, în spațiul etwinning al proiectului: https://twinspace.etwinning.net/110360/home și pe pagina de facebook: https://www.facebook.com/groups/1582300855491336, iar la finalul proiectului pe  platforma de diseminare a rezultatelor EPRP (Erasmus+ Projects Results), unde le puteți consulta.
Proiectele realizate prin programul Erasmul Plus sunt o oportunitate atât pentru elevi cât și pentru profesori de a cunoaște și alte sisteme educaționale din Uniunea Europeană, de a promova valorile europene si de a consolida dimensiunea internatională a organizatiei noastre.

Prof. Angelica Soare
Prof. Ioniță Iuliana

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top