Instruirea în societate a cunoașterii are ca fundament programul Intel®Teach, rezultatul unui efort internațional, ce vine in sprijinul elevilor si profesorilor deopotrivă. Scopul este acela de a integra noua tehnologie în domeniul educației, pentru dezvoltarea competențelor de gândire și învățare ale elevilor. Profesorii învață de la alți profesori când, unde și cum să introducă în planul de lecție tehnologia, accentul punându-se pe dezvoltarea capacităților cognitive de nivel superior ale elevilor, pe abilitățile și deprinderile practice.
Astăzi computerul și tehnologia în general, sunt mult mai prezente, la îndemâna majorității, oferind nenumărate oportunități de participare la viața comunității, la activitățile de petrecere a timpului liber dar, mai ales, în activitatea profesională.
Pentru ca elevii să poată rezolva sarcinile în mediul lor de viață, școala trebuie să le dezvolte competențele necesare: responsabilitate și capacitate de adaptare, competențe de comunicare, încurajarea creativității și curiozității intelectuale, gândire critică și gândire sistemică, informații și abilități media, responsabilitate socială.
O metodă ce stimulează dezvoltarea acestor competențe si abilități este învățarea bazată pe proiecte, idee lansată încă din 1918. Proiectul este o metodă interactiva de predare-învățare-evaluare ce presupune investigarea unei teme de către elevi. Are ca fundament principiul învățării prin acțiune, cu finalitate reală. Activitățile se desfășoară în echipă, dar fiecare elev își valorifică abilitățile personale. Metoda oferă un cadru generos pentru formarea diferențiată a individului uman.
Proiectele se stabilesc împreună cu elevii, la începutul unității de învățare. Vor fi monitorizate permanent, iar produsul va fi prezentat la finele unității de învățare.
Rolul profesorului este foarte important, acesta fiind cel care stabilește obiectivele de referință, competențele specifice, obiectivele operaționale pornind de la competentele specifice/obiectivele de referință, decide asupra tipului de proiect, planifică evaluarea continuă, stabilește rolurile elevilor.
Pentru ca un proiect să fie bun trebuie ca obiectivele de evaluare să fie clare de la început. Adică se pleacă de la identificarea competențelor specifice, a obiectivelor de referință și obiectivelor operaționale, determinându-se astfel ceea ce trebuie să știe elevii, apoi se definește ce și cum va decurge evaluarea.
Această abordare inversă ajuta la centrarea proiectului pe obiectivele operaționale. Practic, realizarea unei aplicații, din perspectiva elevului, pune profesorul în situația de a fi elev în propria clasă.
Este o metodă în care toți participanții sunt puternic implicați, provocați iar rezultatele vor fi pe măsura efortului depus.

Bibliografie
www.intel.com/cd/corporate/education/emea/rom/395547.htm
www.ro.wikipedia.org/wiki/
http://www.elearning.ro/instrumente-moderne-site-urile-wiki-de-documentare-si-de-sustinere-si-evaluare-a-achizitiilor-elevilor

Prof. ing. Camelia Radu
Liceul Tehnologic “DACIA” Pitești
(Postat ianuarie 2020)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top